Waarom moet ik een anamneselijst invullen?

het formulier

Vul het formulier on-line in
De anamneselijst bevat een aantal vragen over uw gezondheid. De antwoorden op die vragen zijn van belang voor een tandarts en mondhygiŽniste omdat veel lichamelijke ziekten en geneesmiddelen ook invloed hebben op het gebit en de mondholte en op de uitvoering van het tandheelkundig werk.

Enkele voorbeelden:

Als u een prothese van kunststof in uw lichaam heeft (een kunsthartklep of heupprothese o.i.d.) of een lekkende hartklep, dan mag er niet zonder antibioticum een kies getrokken worden.
Het gebruik van bloedverdunners heeft gevolgen als er bij u een tand of kies moet worden getrokken. Dit kan namelijk ernstige nabloedingen veroorzaken.
Sommige medicijnen of ziekten geven zichtbare veranderingen aan tanden en tandvlees. De tandarts kan daar dan rekening mee houden bij zijn diagnose.
Als u allergisch bent voor bijvoorbeeld latex (natuurrubber) of bepaalde antibiotica, kunnen de tandarts en zijn assistente hiermee rekening houden door latex-vrije handschoenen te gebruiken, of door andere antibiotica voor te schrijven.

De tandarts kan dus niet altijd de goede voorzorgsmaatregelen nemen als hij onvoldoende op de hoogte is van het antwoord op de vragen in deze lijst.

Dit geldt voor alle patiŽnten. Niet alleen voor nieuwe patiŽnten, maar ook voor bestaande. Er kunnen immers de afgelopen tijd wijzigingen zijn opgetreden in uw gezondheid.

We willen daarom benadrukken dat het noodzakelijk is deze vragenlijst naar waarheid te beantwoorden. Uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld.

het formulier

Vul het formulier on-line in

PatiŽnt worden
Het eerste consult (intakegesprek)